14 Ağustos 2013 Çarşamba

Motosiklet güvenliği - Alarmlı kilit ve grade 80 zincir

Merhaba sevgili okur,

Motosikletimin güvenliğini arttırmak için çözüm arayışındaydım. Malumunuz piyasada 30 lira ile 1000 lira üzerine çıkan fiyatlarda çeşitli zincirler mevcut. Bende çok para ödemeden sağlam bir güvenlik edinmenin yöntemini bulduğumu sanıyorum. Tam olarak istediğim gibi olmasa da, fikir vermesi açısından sizlerle paylaşmak için değerli bir çözüm olduğunu düşünüyorum.

Gerekenler : 
Zincir satıcılarından (sanayi bölgelerinde bulunur) Grade 80 tipi 8 mm zincir almak.
İnternet üzerinden sağlam bir asma kilit bulup satın almak ve bu ikisiyle sağlam bir güvenlik oluşturmak.

Gel gelelim Grade 80 ne diyeceksiniz. İnanın bende tam olarak bilmiyorum, sadece okuduğum kadarı ile, gemicilik sektöründe kullanılan, çok yüksek tonajlara dayanıklı, öyle demir testeresi ile de kesilemeyecek kadar sağlam bir zincir tipi.

Ben grade 80-8 mm tercih ettim. 8 mm dediğimiz şey zincirin kalınlığı ve bu zincir 2 ton yük çeker. 10 mm olsaydı, 3.2 ton yük çeker bir sağlamlıkta olacaktı. Tabii birde bunun grade 100'ü, 120'si falan var ama tabii grade değerleri ve mm değerleri arttıkça fiyat artıyor. Ama emin olun, sağlam olduğunu iddia eden bir motosiklet zincirinden fazlasıyla ucuza getireceksiniz. grade 80-8 zincirin 1 metresi 1.4 kg ve 2013 Ağustos için fiyatı 22 TL.

Ben birde bu zinciri motosikletin şasesine bağlayıp gerdirerek baklaların arasından geçirmek üzere bir Alarmlı kilit aldım. Resimde göreceğiniz marelli marka alamlı kilide 49 TL para ödedim.

Peki beni tam olarak tatmin etmeyen nedir? Ben zincirin herhangi bir yerindeki baklalardan asma kilidin kancasını geçirmeyi planlarken, kanca kalınlığı aradaki baklaların içinden geçemeyecek kadar kalın geldi. En sondaki uç baklalara geçirilebiliyor. İstediğim yerden zinciri gererek asma kilidin kancasını geçiremeyeceğim ve bu yüzden zinciri germek için zinciri bol bol dolayacağım motora. Fotoğraf durumu özetler nitelikle. 









22 yorum:

  1. Merhaba,
    Zinciri nerden aldınız? İstanbul avrupa yakasında bir yer bulamadım.

    YanıtlaSil
  2. Ben Ankara'dan aldım zinciri. Sanayi ifadesini yanlış kullanmışım, organize sanayi demem gerekirdi. Oto tamir sanayilerinde bulunabileceğini sanmıyorum. Ancak google'da, grade 80 zinciri aratırken İstanbul'daki satıcıları da listelemişti. Birkaç keyword le denerseniz bulabileceğinizi düşünüyorum. Gitmeden aramayı da ihmal etmeyin. Bazıları sadece listeliyor ancak ellerinde ürün bulunmayabiliyor.

    YanıtlaSil
  3. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  4. Zincirin uzunluğu için 1 metre iyi midir? Hazır satılan zincirler genelde 1.5 metre, acaba 1 metre kısa olur mu?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben zinciri 2 metre aldım, fotoğraflardaki gibi hem gövdeye hem direğe, hemde amortisörlere dolamak için. Tabii siz bir noktadan bir noktaya doğrudan bağlayacaksanız ona göre kısa alabilirsiniz. Genede 1.5 metre altına düşmemek iyi olur derim. Zaten zinciri motorunuzla taşıyacaksanız (ben taşımıyorum, direkte takılı kalıyor) rahat rahat dolayabilirsiniz uygun bir yere. ama unutmayın, 1 metresi 1.4 kg. ona göre yük binecek motorunuza. Bu zincir daha çok gece hırsızlığı için önemli, o sebeple gündüz taşımak için piyasa malı başka bir tane bulundurabilirsiniz. Direkte takılı bir tane plastik kaplamalı olanı fotoğraflarda görebilirsiniz.

      Sil
  5. Aslında ben motoru gündüz gittiğim yerlerde emniyete almak için bir çözüm arıyorum. Kullandığımız araçları 2 kişi rahatlıkla pickup'ın arkasına atıp götürebileceği için motoru bir yere park edip giderken her seferinde geri döndüğümde yerinde bulabilecek miyim diye korkuyorum. Piyasadaki zincirlerden en kaliteli diye bilinen masterlock hakkında bile çok kötü yorumlar gördüm. Kolay açıldığı, yağmurda kilitinin bozulduğu, kolay koptuğu şeklinde. Üstelik fiyatı 100 TL civarı. O paraya grade 80/100 zincir ve iyi bir kilitle çok çok daha sağlam bir çözüm yapılabilir.
    8mm'liğin baklaları arasından kilitin kancasının geçmediğini söylediğiniz için 10mm almayı düşünüyorum. Belki onun bakla aralarından kanca geçer diye. 2 metresi 5kg, epey ağır olacak. Diğer taraftan motorun taşıdığı yükün yanında pek de önemli sayılmaz gibi.

    YanıtlaSil
  6. Kilidi kullanmaya başlayalı birkaç ay olmuş yazınızı şimdi okudum ben de bu tarz bir koruma yapmayı düşünüyorum acaba marelli marka alarmlı kilitten ve grade 80 zincirden memnun musunuz ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kilit, zinciri germenize göre hassasiyet kazanıyor. Şu anda kış için koyduğum yerde zincir epey bir gergin durumda. Bağlı olduğu demir titreşim alsa kilit ötmeye başlıyor. Ben ayrıca alarmlı disk kilidi, kalın halatlı kilit ve ince halatlı kilitte kullanıyorum. Zincir ağır olduğu için motorla taşımıyorum, sadece gece hırsızlığına karşı kullanıyorum.

      Sil
  7. Merhaba,
    Kilit ve zincirinizden memnun musunuz, problem yaşadınız mı?
    Birde kilidi ön diske takmayı denediniz mi takılıyor mu, kanca kısmının boyu yetişiyor mu? Ben zinciri evde bırakıp kilidi yanıma alayım, kilidi disk kilidi gibi de kullanayım diye düşündüm. Siz zahmet buraya ne zaman yazarsınız bilmiyorum. ethannhunt@hotmail.com adresine mail atarsanız memnun olurum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Motorunuz nedir? Benim motorun(crf) ön diskine kalın şeyler girmiyor. Belki arka disk için deneyebilirim. Bu arada artık bu zincir olsun, marelli alamlı kilit olsun evde yatıyor. Neden bilmem, sonradan gidip abus 8077 alarmlı disk kilidi ve abus 1.70 granit zincir aldım. Ortalama 500 liradan 1000 TL'lik bir güvenlik önlemim var ve şu anda bunları yeni motorum yamaha xmax 250 için kullanıyorum. abus 8077 crf'ye uygun değil, crf için arka tekere takmak için abus 77 disk kilidi aldım, şirket otoparkında olduğu için de başka önlem kullanmadım.(Hikayem baya karışmış değil mi?) Motorunuzu söyleyin, diski uygunsa abus 8077 için sizi ikna edeyim

      Sil
    2. Bütceniz abus lar için uygun değilse, bu zincir ve kilitten memnundum. Bunu da yazayım. Bu kilit belki arka diske uyar (düşük ihtimal), denemedim.

      Sil
    3. Merhaba Abus 1.70 granit zincirin kodunu alabilir miyim?

      Sil
    4. 1060 kullanıyorum. Şu anda baktığım bir yerde fiyatını 700 gördüm. Daha büyük motorunuz varsa ve daha çok ağırlık taşımayı dert etmeyecekseniz, mesela burada bir bmw 1200 gs kullanıyor, extreme 59 da alabilirsiniz. Şu an bir sitede 900 civarı gördüm fiyatını.

      Sil
  8. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  9. Marelli alarmlı uzun kilit, normal kilit ve 2mt uzunluğunda zincir aldım. Zinciri 2 kat yapıp normal kilitle kitliyorum. Ön tekerede marellinin uzun kancalı alarmlı kilidini takıyorum. Ayrıca 4-5 saat duracaksa üzerini örtüyorum. Aslına bakarsanız hiç birine güvenmiyorum. Sadece hırsıza vakit kaybettirmeye, gürültü çıkarttırmaya çalıştım.

    YanıtlaSil
  10. Herkese merhaba resimdeki zincir malesef gr80 zincir değil,
    Gerçek gr80 zincir siyah renkli oluyormuş. burdan bakabilirsiniz http://www.parscelikhalat.com/urun/grade-80-en-818-2-yuksek-dayanimli-zincir.html
    tuzlada sanayi bölgesinde birçok yerde bulabilirsiniz. birde çıplak zincir değilde, üzeri kaplamalı olanları kullanmak daha doğru gibi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Grade 80 dayanımı konusunda doğru bilgi verdim sanıyorum. Ancak satın alma kısmında kandırılmışım demek ki, elimde yok demeyi bilmeyip illa bir şey satayım derdinde olan esnaf tarafından. Zincirin dayanımlı bir kaplamaya sahip olması dediğiniz gibi önemli. Ancak benim bağladığım noktaların çizilmesi iç kısımda kalacağı için önemsememiştim. Şimdi Abus'un kaplamalı granit zincirlerinden kullanıyorum. Sonradan forumdan okuyacak arkadaşlar için güzel bir bilgilendirme yapmışsınız. Teşekkür ederim.

      Sil
  11. Eğer zincirinizin kaplaması yoksa uygun genişlik ve uzunlukta makaron alıp zinciri içine yerleştirip ısıtın. Çok iyi oluyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok geç kalmış bir teşekkür edeyim. Abusumun dış kaplaması yırtıldı. Bu fikir şimdi çok işime yarayacak.

      Sil
  12. Kilit de önemli tercihiniz ne oldu?

    YanıtlaSil
  13. Atila bey motorum honda cbr 1000 rr hangi kilidi kullanmalıyım bilgi verirseniz sevinirim..

    YanıtlaSil